سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عمل کننده بی بصیرت، مانند رونده در بیراهه است . هر چه تندتر رود، ازمقصد دورتر شود . [امام صادق علیه السلام]
محبت اهل بیت،نعمت ولایت ،عزت و شهادت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» سرشک چشم علی در فراق پیامبر

سرشک چشم علی علیه السلام در فراق پیامبر (ص)

مدینه

" پس به پیامبر پاکیزه و پاک خود اقتدا کن ، زیرا آن حضرت سزاوار پیروی کردن است برای کسی که پیروی کند و صبر و شکیبائی او برای کسی که شکیبا باشد ، سرمشق است . و محبوب ترین بندگان نزد خدا کسی است که پیرو پیغمبر خود بوده و بدنبال نشانه او برود.

 لقمه دنیا را به اطراف دندان می خورد . ( بدین معنا که در دنیا زیادتر از آنچه را که ناچار به استفاده از آن بود فرا نمی گرفت. ) و به دنیا به گوشه چشم نمی نگریست . ( هیچ گونه به دنیا دل نمی بست ) . . .

دنیا به او پیشنهاد شد ، از قبول آن امتناع نمود . و ـ چون ـ دانست  خدا چیزی را دشمن می دارد ، آنرا دشمن داشت و چیزی را که خوار شمرده، آنرا خوار انگاشت و چیزی را که کوچک شمرده ، آنرا کوچک داشت ...

پیغمبر صلی الله علیه و آله ، بر روی زمین طعام می خورد و می نشست مانند نشستن بنده  ( عبد ) و بدست خود پای افزار خود را پینه می بست و جامه خود را خود وصله می نمود . ..

پس به دل خود از دنیا روی گرداند ، و یاد آنرا در خاطر خود می راند و دوست داشت که زینت دنیا از او نهان ماند تا از آن جامه زیبا فرا نگیرد ،  دنیا را پایدار نمی دانست و امیدواری درنگ کردن در آنجا را نداشته باشد  . پس ـ علاقه ـ انرا از خود برون کرده ، و دل از ان برداشت و دیده از آن برگردانید . . .

همانا خدا ، محمد صلی الله علیه و آله را نشانه ای ساخت برای قیامت ( چون پس از او پیامبری مبعوث نخواهد شد . ) و مژده دهنده به بهشت و ترساننده از عقوبت . از دنیا برون رفت و از نعمت آن سیر نخورد ( از لذات و خوشیهای دنیوی بهره مند نگردید )  و به آخرت وارد شد و گناهی با خود نبرد . . .

پس چه بزرگ است منتی که خدا بر ما نهاده  و چنین نعمتی به ما داده است : پیشروی که باید او را پیروی کنیم و پیشوائی که پا بر جای پای او نهیم . .  .( 1 )

خدا می داند این غم جانکاه چقدر  بر سینه امیر المونین علیه السلام تنگی می کند که حضرتش به هنگام  تطهیر و غسل بدن پاکیزه پیامبر (ص) اینگونه  دردمندانه ناله سر می دهد که: 

" پدر و مادرم بفدای تو باد ای رسول خدا همانا با مرگ تو - رشته ای – از نبوت و احکام الهی و اخبار آسمانی بریده شد که با مرگ دیگران ( سایر پیامبران ) بریده نگردید . . .

اگر امر به شکیبائی و نهی از ناله و فریاد و فغان نفرموده بودی ، هر آینه ( در فراق تو ) سرچشمه های اشک چشم را ( با گریه بسیار ) خشک می کردیم ، و درد و غم پیوسته ، و حزن و اندوه همیشه باقی بود ، و خشکی اشک چشم و دائمی بودن حزن و اندوه در مصیبت تو کم است ، ولی مرگ چیزی است که بر طرف نمودن آن ممکن نبوده و دفع آن غیر مقدور است .

پدر و مادرم به فدای تو باد ، مارا نزد پروردگارت بیاد آورده و در خاطر خویش نگهدار . (2)

منبع:

1- نهج البلاغه ، خطبه 160

2- نهج البلاغه، خطبه 235



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » محب اهل بیت ( شنبه 86/12/18 :: ساعت 7:28 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

سومین همایش بانوی صبر
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 6
>> بازدید دیروز: 11
>> مجموع بازدیدها: 61611
» درباره من

محبت اهل بیت،نعمت ولایت ،عزت و شهادت
محب اهل بیت
عشقم اهل بیت است و بس امانسبت به جامعه خودم هم بی تفاوت نیستم وبرای پیروی از ولایت و تداوم راه شهدا از هیچ کاری دریغ نمی کنم خوشحالم که نوکری اهل بیت را می کنم وخوشحالم که در خط شهدا قرار دارم یعنی پیرو امام و رهبر

» آرشیو مطالب
ویژه شهادت امام محمد باقر-علیه السلام
ویژه نامه عرفه 86
ویژه ولادت مسیح 86
ویژه ولادت امام هادی-علیه السلام 86
ویژه عید سعید غدیر خم 86
ویژه ایام محرم
اهل بیت
ویژه شهادت پیامبراعظم امام حسن وامام رضا علیهم السلام
ویژه انتخابات مجلس هشتم
زمستان 1386
پاییز 1386

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
نحل
یعسوب
ماهنامه فرهنگی طلوع
عطر یاس
ستاد راهیان نور
دل نوشته یک بسیجی
کانون فرهنگی محبان المهدی

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان





» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» موسیقی وبلاگ

» طراح قالب